Vanduo

Vanduo 2017-05-08T15:55:04+00:00

Project Description

Kelių tūkstantmečių Rytų išmintis byloja, jog daugiau nei 90 (!) procentų visų ligų žmogaus organizme kyla dėl neteisingo vandens gėrimo. Kai mūsų kūnai dėl to ima priešintis, pasireiškia šie troškulio iššaukti požymiai: astma, diabetas, artritas, širdies skausmai, nutukimas, aukštas kraujo spaudimas, virškinimo sutrikimai, migrena ir daugybė kitų, visiems žinomų ir daugelį kamuojančių bėdų. Visi mes puikiai žinome, kad virš 70 proc. žmogaus organizmo tūrio sudaro vanduo. Kasdien negrįžtamai mes prarandame apie 2,5- 3 litrus vandens (išskiriame per inkstus apie 1,5 l, išprakaituojame 0,6 l, iškvėpuojame 0,3 l).
Šie skysčiai šalina iš kūno įvairius toksinus, nebereikalingas mūsų organizmui medžiagas. Taigi, jei šio tūrio skysčio neatstatysime, sutriks nereikalingų elementų šalinimo procesas. Visi šie toksinai kaupsis mūsų organizme ir nuodys jį.

Svarbu ne tik kiek, bet ir kaip geriamas vanduo. Ši geros savijautos, sveikatos paslaptis atskleidžiama per penkias vandens gėrimo taisykles, kurios dėl savo svarbos Jogos filosofinėje sistemoje dar vadinamos auksinėmis vandens gėrimo taisyklėmis.

1. Atsikėlus ryte išgeriame 1 stiklinę vandens.
2. 30 min. prieš maisto vartojimą išgeriame 1 stiklinę vandens.
3. Pavalgę neužsigeriam (negeriame apie 40 min.)
4. 30 min. prieš miegą išgeriame 1 stiklinę vandens.
5 .Kai norime gerti – geriame vandenį.

1.Pirmiausiai, stiklinė vandens ryte nuplauna visą virškinimo traktą, tonizuoja skrandį ir tuomet jis gali visomis savo sienelėmis sąveikauti su virškinamu turiniu. Pirmosiomis dienomis išgėrus vandens kai kuriuos žmones pykina. Na, tai būna todėl, kad vanduo nuplauna mūsų skrandį ir tos drumzlės viduje sukelia tokius nemalonius pojūčius. Bet tai yra laikina. Jei turėsite kantrybės ir valios – tai pamatysit, kad po kelių dienų nemalonūs pojūčiai išnyks.
2. Pusvalandį prieš kiekvieną valgį mes turėtume išgerti stiklinę vandens. Šis įprotis padės mums padaryti mitybos procesą sąmoningą. Dažnai mes jau nebeskiriame troškulio nuo alkio. Dažnai, kuomet kūnas paprašo vandens, mes nusprendžiam išgerti puodelį arbatos ar kavos, būtinai dar reikia prie viso to suvalgyti pyragėlį, saldainį ar bandelę. Na, ir nekaltas troškulio numalšinimas virsta maisto vartojimu. Todėl neaplenkime ir šios paprastos taisyklės.
3. Sakant,kad pavalgę neužsigeriam, turima galvoj, kad nereikia užsigerti tada, kai esi jau pavalgęs ir jauti sotumą. Galima užsigėrinėti valgant, nes valgymo proceso metu bet kokį skystį organizmas priima kaip maistą, o vanduo paprastai nubėga, neužsibūdamas skrandyje. O kai jau jauti sotumą, užsigerti (kaip daug kur priimta) nereikia, nes ant maisto užpiltas skystis trukdo virškinimo procesui (nesusiglaudžia skrandžio sienelės ir dėl to maistas blogai suvirškinamas). Paskui skundžiamės, kad skrandis nedirba, geriam vaistus. Paprotys užsigėrinėti maistą atsiradęs ne taip jau seniai, tik prieš porą – trejetą šimtų metų, kai dėl įvairių priežasčių (nederliaus, karo ir pan.) -žmonėms trūkdavo maisto. Tam, kad jaustųsi sotesni, žmonės pavalgę dar atsigerdavo. O mes prisikemšam ir taip daug, o po to visa tai dar būtinai norim ir užgerti.
4. Naktį vyksta pagrindinis organizmo valymasis nuo toksinų. Naktį mes išgariname daug vandens, iškvėpuojame ir išprakaituojame. Todėl patartina tas vandens atsargas papildyti. Ir nebijokite! Tikrai nuo šios stiklinės vandens Jums neteks naktį keltis iš lovos. Greičiau nubusite dėl išgerto puodelio arbatos. Pamėginkit ir įsitikinsite tuo. Pati išbandžiau

5. Rytuose vandens sąvoka netapatinama su gaiviaisiais gėrimais, sultimis, kava ir arbata. Kai kurie žmonės net sriubą laiko skysčiu, mat juk iš vandens pagaminta! Visi šie produktai turi skonį ir organizmo priimami kaip maistas.. Jei norime gerti – gerkime vandenį, malšinkime savo troškulį Jei norime valgyti – valgykim, malšindami savo alkį.

Faktai apie vandenį:

1. 75 % žmonių chroniškai dehidravę.
2. 37 % žmonių troškulio mechanizmas toks silpnas, kad dažnai palaikomas alkiu.
3. Netgi silpna dehidracija sulėtina organizmo metabolizmą mažiausiai 3%.
4. Viena vandens stiklinė nuslopina vidurnakčio alkį bemaž 100 % tiriamųjų.
5. Vandens trūkumas yra pirmoji nuovargio dienos metu priežastis.
6. Bandomieji tyrimai parodė, kad 8-10 vandens stiklinių per dieną gali ženkliai palengvinti nugaros ir sąnarių skausmus 80% pacientų. (Kad nebūtų per didelio streso siūlau pradėti nuo 5-8 puodelių vandens. Pavyzdžiui, aš darbe pasistatau 330 ml stiklinį buteliuką su vandeniu ir porą val. po truputį sugurkšnoju. Vėliau dar pasipildau. Tai tampa įpročiu)
7. 2 % sumažėjęs vandens kiekis organizme gali sukelti trumpalaikės atminties trikdžius, kliudyti atlikti paprasčiausius aritmetinius veiksmus, sutelkti dėmesį į monitorių ar spausdintą puslapį.
8. 5 stiklinės vandens kasdien žarnyno vėžio riziką sumažina 45 %, krūties vėžio – 79 %, dvigubai sumažina riziką susirgti pūslės vėžiu. Padidintas vandens suvartojimas sergant gripu ar peršalimu sutrumpina ligos laiką iki 2-3 dienų.

Ar geriate pakankamai vandens kiekvieną dieną? Atsiminkite, jeigu jaučiate troškulį, jau
esate dehidravę!

Ieva Norvilaitė.